Мұғалім біліміндегі digital humanities: жобалық қызметтің дамыту тенденциялары мен болашағы

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/JES20258218
        163 67

Аннотация

Бұл зерттеу сандық зерттеулердің гуманитарлық ғылымдардағы мұғалімдерді оқыту аясында қолданылуын зерттейді. Мақалада цифрлық гуманитарлық бағыттын пайда болуының алғышарттары мен осы саладағы іргелі зерттеулері қарастырылған. Қазақстан Республикасындағы білім беру саласындағы жаһандану және цифрландыру процестеріне негізделген гуманитарлық ғылымдардағы цифрлық зерттеулердің өзектілігі негізделген. Мақалада оқытуды оңтайландыру және оқу іс-әрекетінің тиімділігін арттыру үшін цифрлық құралдар мен ресурстарды пайдаланудың әртүрлі аспектілері қарастырылған, сандық гуманитарлық ғылымдар жобаларын оқыту тәжірибесіне сәтті енгізу мысалдары және де болашақта осы технологияларды қолданудың әлеуетті бағыттары қарастырылған. Зерттеудің негізгі идеясы қазіргі заманғы мұғалімдердің тиімдірек болуына және білім беру ортасының өзгермелі талаптарына бейімделуіне көмектесетін мұғалімдерді оқытуда сандық гуманитарлық әдістерді қолдану болып табылады. Жүргізілген зерттеулердің өзектілігі қазіргі заманғы ғылыми қоғамдастықтың гуманитарлық зерттеулерде цифрлық құралдарды пайдалануға деген қызығушылығының артуымен негізделеді. Әдеби шығарманы талдау мен түсіндірудің инновациялық цифрлық тәсілдеріне арналған көптеген ғылыми басылымдар осының дәлелі. Зерттеу нәтижелері білім беру траекториясында цифрлық гуманитарлық ғылымдар әдістерін қолдану мүмкіндіктерін ұсынады: цифрлық дағдыларды дамыту, үлкен көлемдегі деректерді талдау, жекелендірілген оқыту, ынтымақтастық және білім алмасу, сыни ойлауды дамыту. Қазақстандағы 500 мектеп мұғаліміне сауалнама жүргізілді. Цифрлық гуманитарлық ғылымдармен жұмыс істеудің негізгі түрі ретінде зерттеу авторлары студенттердің сыни ойлауын, аналитикалық ойлауын және ғылыми-зерттеу қызметінде өзін-өзі ұйымдастыру қабілетін дамытуға мүмкіндік беретін жобалық технологияларды қарастырады. Мақала мұғалімнің білімі мен жобалық қызметі контекстіндегі цифрлық гуманитарлық ғылымның мүмкіндіктері туралы түсінікті кеңейтуге және оқу үдерісінде заманауи цифрлық технологияларды одан әрі зерттеу мен қолдануды ынталандыруға арналған.

Түйін сөздер: Digital Humanities, білім беру, жобалау технологиялары, білім берудегі цифрлық мүмкіндіктер, сандық гуманитарлық зерттеулер, таймлайн, пәнаралық көзқарас.

Авторлардың биографиясы

С. Бегалиева, Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Алматы қ., Қазақстан

әл-Фараби атындағы ҚазҰУ педагогика ғылымдарының докторы, доцент, профессор м.а.( Алматы қ., Қазақстан, e-mail: sbegalieva@mail.ru)

Б. Джолдасбекова, Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Алматы қ., Қазақстан

филология ғылымдарының докторы, профессор, Қазақстан Республикасы Ұлттық ғылым академиясының корреспондент-мүшесі, Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ филология факультетінің деканы( Алматы қ., Қазақстан, e-mail:  baiyan_zh@mail.ru)

Е. Шмакова, М.Х. Дулати атындағы Тараз өңірлік университеті, Тараз қ., Қазақстан

М.Х. Дулати атындағы Тараз өңірлік университетінің аға оқытушысы, педагогика ғылымдарының магистрі( Тараз  қ., Қазақстан, e-mail:  alena-low2008@mail.ru)

 

Жүктелулер

Как цитировать

Бегалиева, С., Джолдасбекова, . Б., & Шмакова, Е. (2025). Мұғалім біліміндегі digital humanities: жобалық қызметтің дамыту тенденциялары мен болашағы. ҚазҰУ хабаршысы. Педагогикалық серия, 82(1), 90–100. https://doi.org/10.26577/JES20258218

Шығарылым

Бөлім

Электронды оқыту мен дистанционды білім беру