Әлеуметтік тәлімгерлік тәжірибелер жас ауыл мұғалімдерінің кәсіби даму факторы ретінде
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES20258217Аннотация
Қазақстандық мектептерде тәлімгерлік қозғалысын дамыту оны педагогтердің кәсіби даму ресурсы ретінде институттандыруды талап етеді. Мақаланың мақсаты-ауылдық жас педагогтардың тәлімгерлермен кәсіби өзара іс-қимылын ұйымдастырудың мазмұны мен негізгі нысандарын талдау, сондай-ақ ауылдық жалпы білім беретін және шағын жинақты мектептерде тәлімгерлік бағдарламаларын іске асырудағы проблемалық "аймақтарды" анықтау. Авторлар қазақстандық мектептерде тәлімгерлік қозғалысын дамыту педагог кадрларды даярлау және қайта даярлау бағдарламаларын трансформациялау негізінде оны институттандыруды талап ететінін дәлелдейді.
Жас педагогтар мен тәлімгерлер арасындағы кәсіби өзара байланысты ұйымдастырудың негізгі нысандарын анықтау мақсатында Алматы облысының жас және тәжірибелі ауыл педагогтері арасында сауалнама және сұхбат жүргізілді, олардың негізгі бөлігін Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университетінің түлектері құрады.
Ауылдық жас мұғалімдерден сұхбат алу барысында олардың кәсіби дамудың қандай формаларын қалайтыны туралы сұраққа ауылдық мектептерде тәлімгерлік бағдарламаларын іске асыруда проблемалық "аймақтарды" анықтауға мүмкіндік беретін жауаптар алынды. Сұхбатқа сәйкес, жаңадан келген мұғалімдердің тек 16,3% - ы тәлімгерлерден кеңес алуға дайын. Керісінше, жас тәрбиешілердің көпшілігі өзін-өзі тәрбиелеуді (32,7%) және шеберлік сабақтарын, семинарларды, онлайн курстарды және вебинарларды (26%) қоса, біліктілікті арттыру курстарын қалайды. Барлығы 9,6% пәндік әдістемелік бірлестіктерді бастаушы мұғалімге әдістемелік көмек көрсетуге шақырылғанына қарамастан, кәсіби дамудың тиімді нысандарының бірі ретінде көрсетті.
Авторлар педагог-тәлімгердің мәртебесін нормативтік-құқықтық реттеу мен мамандыққа «кіру» бағдарламасы аясында тәлімгерлік институтын енгізу елдің педагогикалық әлеуетін нығайтуға және ауыл мұғалімдерінің үздіксіз кәсіби дамуының рөлін арттыруға тікелей әсер етеді деген қорытындыға келеді.
Түйін сөздер: кәсіби біліктілікті арттыру, кәсіби бейімделу, тәлімгерлікті институттандыру, ауыл мұғалімдері.
