АСБ бар балаларды психологиялық-педагогикалық қолдау: халықаралық тәжірибеге салыстырмалы-құқықтық талдау
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES20258329Аннотация
Соңғы онжылдықтарда аутистік спектр бұзылысы бар балалар санының тұрақты өсуі байқалуда, бұл оларды қолдаудың заңнамалық және педагогикалық тәсілдерін жетілдіруді талап етеді.
Зерттеудің мақсаты – халықаралық деңгейде аутистік спектр бұзылысы бар балаларға арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету жүйелеріне салыстырмалы-құқықтық талдау жүргізу, тиімді тәжірибелерді анықтау және оларды ұлттық жағдайларда бейімдеу мүмкіндігін қарастыру.
Жұмыстың теориялық маңыздылығы шетелдік тәжірибені жүйелеу мен қорытуда, практикалық маңыздылығы – аутистік спектр бұзылысы бар балаларды қолдау жүйесін дамытуға арналған ұсыныстар әзірлеуде көрінеді.
Зерттеу әдістемесі компаративтік талдауды, контент-талдауды, кейс-талдауды және деректердің сандық өңделуін қамтиды. Жүйелі және тұлғалық-бағытталған тәсілдер қолданылды.
Негізгі нәтижелер көрсеткендей, ерте диагностика, білім беру траекторияларын даралау және отбасылардың белсенді қатысуына негізделген үлгілер ең табысты болып табылады. Әртүрлі елдердегі заңнамалық жүйелер мен тәжірибе деңгейінде айырмашылықтар анықталды.
Жұмыстың құндылығы – нормативтік-құқықтық және практикалық тәжірибені кешенді қарастыруында, бұл инклюзивті білім беру саласындағы ұлттық саясатты жетілдіруге негізделген ұсыныстар әзірлеуге мүмкіндік береді.
Жұмыстың практикалық мәні – әртүрлі ұлттық контексттерде арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау жүйесін жетілдіру үшін тиімді үлгілер мен тәсілдерді қолдану мүмкіндігінде.
Түйін сөздер: аутистік спектр бұзылысы, арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау, инклюзивті білім беру, салыстырмалы-құқықтық талдау, халықаралық тәжірибе.
