Virtue in Modern Smart World.
Keywords:
virtue, upbringing, moral upbringing,Abstract
The question of the role of university and virtue is very actual in modern smart world. The university patterns have exchanged today. The patterns of university of intellect and of university of culture have displaced university of perfection ( quality). The culture capital have replaced balance calculation, national identity replaced money. Virtue, morality and national value can defend the world from catastrophe. In the article considered the philosophical concept of the organization of universities, succession to or destruction of traditions. University in the paradigm of Kant – Humboldt. The idealistic model – line Platon – Gegel. Realism as a line of Aristotle – Dj.Lokk, F. Becon. A pragmatic approach recognizes two truths – relative and democratic progress. Existentialisme – individual choice and personal freedom. The humanistic concept of upbringing for the sake of humanity. The author considering the approach of B. Ridings «University in ruins». The transformation of the University in the countries of the Commonwealth of independent States is held the last 15-20 years. The author critically evaluates and forewarns the negative features of globalization in the altered universities. Conducts parallel with social reproduction theory.References
1 Пигров К.С. Образование как космическое событие // Философия образования:Сборник материалов конференции.– СПб., 2002. – С.27-35.
2 Пигров К.С. Диалектика инноваций и образование// Инновации и образование. Сборник материалов конференции. – СПб., 2003. – С.11-15.
3 Ридингс Б.Университет в руинах.– М., 2010. – 304 с.
4 Нилл А. Саммерхилл – воспитание свободой. – М., 2000. – 296 с.
5 Современные проблемы философии образования. Научно-аналитический обзор. – М.: ИНИОН РАН, 1998. – С. 12-37.
6 Качество образования:система управления, достижения, проблемы. Материалы V Международной научно-методической
конференции.– Новосибирск, 2003. – Том I, III.
7 Сандаков Д.Б. Как развалить систему образования // obrazovanie.by/sandakov/kak...
8 Джекобс Д. Закат Америки. Впереди Средневековье.– М., 2007. – 264 с.
9 Смолл Г.,Ворган Г.Мозг онлайн.Человек в эпоху Интернета.– М., 2011. – 352 с.
10 Шпитцер М.Антимозг: цифровые технологии и мозг. – М., 2014. – 288 с.
11 Назаретян А.П. Интеллект во Вселенной: истоки, становление, перспективы.– М.: Недра,1991. – 221 с.
12 Касымжанов А.Х.Абу-Наср аль-Фараби.– Алматы,1997. – 128 с.
13 Касымжанов А.Х. Стелы Кошо Цайдама.– Алматы, 1998. – с. 79.
2 Пигров К.С. Диалектика инноваций и образование// Инновации и образование. Сборник материалов конференции. – СПб., 2003. – С.11-15.
3 Ридингс Б.Университет в руинах.– М., 2010. – 304 с.
4 Нилл А. Саммерхилл – воспитание свободой. – М., 2000. – 296 с.
5 Современные проблемы философии образования. Научно-аналитический обзор. – М.: ИНИОН РАН, 1998. – С. 12-37.
6 Качество образования:система управления, достижения, проблемы. Материалы V Международной научно-методической
конференции.– Новосибирск, 2003. – Том I, III.
7 Сандаков Д.Б. Как развалить систему образования // obrazovanie.by/sandakov/kak...
8 Джекобс Д. Закат Америки. Впереди Средневековье.– М., 2007. – 264 с.
9 Смолл Г.,Ворган Г.Мозг онлайн.Человек в эпоху Интернета.– М., 2011. – 352 с.
10 Шпитцер М.Антимозг: цифровые технологии и мозг. – М., 2014. – 288 с.
11 Назаретян А.П. Интеллект во Вселенной: истоки, становление, перспективы.– М.: Недра,1991. – 221 с.
12 Касымжанов А.Х.Абу-Наср аль-Фараби.– Алматы,1997. – 128 с.
13 Касымжанов А.Х. Стелы Кошо Цайдама.– Алматы, 1998. – с. 79.
Downloads
How to Cite
Myamesheva., G. (2016). Virtue in Modern Smart World. Journal of Educational Sciences, 44(1). Retrieved from https://bulletin-pedagogic-sc.kaznu.kz/index.php/1-ped/article/view/291
Issue
Section
Theory and methodology of upbringing work