Problems of forming pedagogical competence at the teachers of physical culture.

Authors

  • S. S. Zhumasheva. Қазақтың спорт жəне туризм академиясы
  • M. R. Sagidullaev. Қазақтың спорт жəне туризм академиясы
        46 799

Keywords:

competence, pedagogical competence, teacher of physical culture and sports,

Abstract

In this article there are considered the problems and peculiarities of forming of pedagogical for competence of the teacher of physical culture. The authors conducted the сопаставительный analysis of the terms «competence», «qualifi cation», «pedagogical competence», the peculiarities of each category in the preparation of teachers of physical training. The article presents the results of experimental work conducted in the Kazakh Academy of sport and tourism, in the school-gymnasium №122 g. Almaty, Kazakhstan- Russian gymnasium. I.V. Panfi lova str. Almaty, in secondary school №20 of the Merke district of Zhambyl oblast.

References

1 Андринова В. Педагог кадрлардың құзыреттілігін қалыптастыру // Қазақстан мектебі. – 2009. – №4. – 64-66 б.
2 Жұмашева С.С. Спорт жаттықтырушысы педагогикалық шеберлігінің ерекшеліктері // Əл- Фараби атындағы Қазақ ұлттық уни вер ситетінің
хабаршысы. Педагогикалық ғылымдар сериясы. – 2009. – №3 (28). –112-118 б.
3 Жұмашева С.С., Джаулбаев С. Система формирования педагогической компетентности будущего тренера по видам спорта // Поиск. – 2010. – №2. – С. 306-310.
4 Жұмашева С.С. Спорттық педагогтің кəсіби құзыреттілігін дамытуда шетел тəжірибесін пайдалану мүмкіндіктері // Білім-Образо ва ние. – 2010. – №2 (51). 27-31 б.
5 Тоқтағанова А.С. Мұғалімнің кəсіби- тұлғалық құзыреттілігін дамыту-нəтижелі білім факторы // Қазақстан жоғары мектебі. – 2007. – №4. – 16-18 б.

Downloads

How to Cite

Zhumasheva., S. S., & Sagidullaev., M. R. (2016). Problems of forming pedagogical competence at the teachers of physical culture. Journal of Educational Sciences, 36(2). Retrieved from https://bulletin-pedagogic-sc.kaznu.kz/index.php/1-ped/article/view/233

Issue

Section

Psychological and pedagogical problems of professional education