Problems professional preparations of future teachers.

Authors

  • Zh. К. Yermekova. Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
        41 35

Keywords:

Teacher, vocational traihing,

Abstract

In the article making an accent on priorities in education reforms of Kazakhstan the author attracts readers’ attention to the realization problem. The author considers that development of a competent specialists’ potential in teachers of a new formation is a fi rst and foremost, but long term goal and grounds quite obvious: direct dependence of the education system quality from the competency of teachers working in the system.

References

1 Государственная программа развития образования в РК на 2010-2015 гг. // Образование в Республике Казахстан. – №1. – Астана, 2008.
– С. 206-208.
2 Концепция развития образования Республики Казахстан до 2015 года // Педагогический вестник. – 2008. – №12.
3 Обучение и развитие. Экспериментально- педагогическое исследование / под ред. Л.В. Занкова. – М.: Педагогика, 1980. – 290 с.
4 Подласый И.П. Педагогика. – М.: Владос,1999. – Кн.1. – 534 с.
5 Харламов И.Ф. Педагогика. – М.: Высш.шк., 1990. – 576 с.
6 Педагогика Дидактика средней школы / Под ред. М.Н. Скаткина. – М., 1982. – 303 с.
7 Беспалько В.П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. – М., 1995. – 392 с.
8 Хуторской А.В. Современная дидактика: учебник для вузов. – СПб.: Питер, 2001. – 440 с.
9 Куписевич Ч. Основы общей дидактики. –М., 1987. – 390 с.
10 Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения. – М.: Педагогика, 1981. – 420 с.
11 Ермекова Ж.К. и др. Развитие познавательного интереса учащихся к фундаментальным наукам. Элективный курс для студентов педагогических специальностей вузов. – Астана- Кокшетау, 2010. – 58 с.

Downloads

How to Cite

Yermekova. Z. К. (2016). Problems professional preparations of future teachers. Journal of Educational Sciences, 36(2). Retrieved from https://bulletin-pedagogic-sc.kaznu.kz/index.php/1-ped/article/view/235

Issue

Section

Psychological and pedagogical problems of professional education