The system of preparation of the pedagogical staff: methodology of comparative research.

Authors

  • G. Кanibetova Казахский государственний женский педагогический университет.
        51 104

Keywords:

system of training of pedagogical personnel, continuous pedagogical education, global conditions, strategic principles and technological conditions, comparative analysis,

Abstract

The article considers the methodological tools for comparison of pedagogical education of Kazakhstan and China. The possible directions of reforms to build a national models of continuous pedagogical education. The author singles identifi ed groups of conditions for the establishment of continuous pedagogical education: global, strategic and technological.

References

1 Мэй Ханьчэн Реформа педагогического образования в Китае и России: сравнительный анализ. Дисс…канд.пед.наук. – М., 2005. –175 с.
2 Анарбек Н. Вариативность образования как модельная компонента сравнительно-педагогической системы. Дисс…канд.пед.наук. – Астана,
2008. – 146 с.
3 Отчет по теме «Теоретико-методологические основы развития непрерывного педагогического образования в контексте достижений
современной теории и практики» за 2008 год. –Алматы, 2008.
4 Ахметова Г.К., Мынбаева А.К. Коммюнике Болонского процесса: реализация реформ высшего образования в Казахстане Совершенствование качества высшего образования в свете Болонского процесса. – Алматы: Қазақ университеті,2009. – С. 17-26.
5 Мынбаева А.К., Анарбек Н. Стратегические принципы проектирования образовательных программ высшей школы // Вестник КазНУ им. аль-Фа-
раби. Серия педагогическая. – №1, 2012. – С. 63-68.

Downloads

How to Cite

Кanibetova G. (2016). The system of preparation of the pedagogical staff: methodology of comparative research. Journal of Educational Sciences, 37(3). Retrieved from https://bulletin-pedagogic-sc.kaznu.kz/index.php/1-ped/article/view/241