The teacher of new formation: ict teaching insights, values, priorities.

Authors

  • K. Karabayeva. Казахский университет международных отношений и мировых языков.
        31 26

Keywords:

профессионально- ценностные ориентиры, аксиологическая модель профессионального саморазвития, программный продукт, веб-квест. кәсіби- құндылықты бағдарлар, өздігінен кәсіби дамудың аксиологиялық моделі, интерактивтік тақта, бағдарламалық өнім, веб-квест.

Abstract

As the educational paradigm has changed, educational priorities and learning outcomes have changed as well. The learning outcome is now considered as competence, not knowledge. The competence gives the teacher of new formation the ability to perform skills in different professional and social contexts. The mechanism impacting most positively on educational activities is considered to be ICT technology. This means that ICT as a learning mechanism as a part of inside and outside classroom activities opens new innovative perspectives for both teachers and students. For all this, the issues of axiological, professionally-oriented approaches, teaching values and teaching priorities are discussed in the article. The author tries to put the accent on the development in «the teacher of new formation» professional individuality, creativity, self-reflection and uniqueness in order to raise the prestige of the profession.

References

1 Государственная программа развития образования Республики Казахстан на 2011-2020 годы. – Астана, 2010. – С. 1-30.
2 Кунанбаева С.С. Теория и практика современного иноязычного образования. – Алматы, 2010. – С. 101.
3 Кирьякова А. В. Ценностные ориентиры университетского
образования // Вестник ОГУ. –2011. – № 2. – С. 27-33.
4 Сластенин В. А. Введение в педагогическую аксиологию / В.А. Сластенин, Г.И. Чижакова. – М.: Академия, 2003. –192 с.
5 Кирьякова А.В. Закономерности развития аксиологического
потенциала личности студента // Успехи современного естествознания. – 2010. – № 11. – С. 110-113.
6 Кряхтунов М. И. Профессиональное саморазвитие учителя:
теория, модель, технология: монография. – М.: МГПУ,2002.
7 Трифонова И. С. Развитие ценностного потенциала личности
будущего учителя иностранного языка:монография. – Ижевск: Изд.-во «Удмуртский университет », 2013 – 161 с.
8 Титова С. В. Информационно- коммуникационные tехнологии
в гуманитарном образовании: теория и практика. –М.: П-Центр, 2009. – 240 с.
9 Титова С. В. Технологии Веб 2.0 в преподавании иностранных
языков / С.В. Титова, А.В. Филатова. – М.: П-Центр, 2010. –100 с.
10 Бенц Ф. Применение веб-квестов в учебной деятельности
URL: http://www.nаtаliа-chimеrа.ru/viеw.php?id=42
11 Быховский Я.С. Образовательные веб-квесты. URL: http://www.itеаch.ru/mеt/mеtоdikа/а2wn4.php
12 Dоdgе B. А Rubric fоr Еvаluаting WеbQuеsts. 2001. URL: http://wеbquеst.sdsu.еdu/wеbquеstrubric.html
13 Bаuеr-Rаmаzаni Chr. WеbQuеsts Rеsоurcе Pаgе. 1998-2005. URL: http://аcаdеmics.smcvt.еdu/cbаuеr-rаmаzаni/Links/ wеbquеsts.htm
14 Знакомимся с образовательной интернет-технологией:
веб-квест. URL: http://ikt-ylkа.blоgspоt.cоm/2009/02/5.html
15 Николаева Н. В. Образовательные квест-проекты как метод
и средство развития навыков информационной деятельности
учащихся /Вопросы Интернет-образования. 2002, № 7. URL: http://vio.fio.ru/vio_07/cd_site/Articles/art_1_12.htm
16 Mаrch T. Critеriа fоr Аssеssing Bеst WеbQuеsts. 2002-2003. URL: http://www.bеstwеbquеsts.cоm/bwq/mаtrix.аsp
17 Андреева М. В. Технологии веб-квест в формировании
коммуникативной и социокультурной компетенции // Информационно-коммуникационные технологии в обучении
иностранным языкам. Тезисы докладов I Международной
научно-практической конференции. – М., 2004.
18 Хамзина Б.Е. Социальные сети в образовательном процессе:
анализ опыта применения, тенденции и перспективы развития
// Вестник КазНУ. Серия «Педагогические науки». – 2014. – № 2(42). – С. 42-52

Downloads

How to Cite

Karabayeva., K. (2016). The teacher of new formation: ict teaching insights, values, priorities. Journal of Educational Sciences, 45(2). Retrieved from https://bulletin-pedagogic-sc.kaznu.kz/index.php/1-ped/article/view/301