The development of distance learning in higher education: problems and prospects.

Authors

  • D. M. Dzhusubaliyeva Институт информатизации образования Казахского университета международных отношений и мировых языков, Республика Казахстан, г. Алматы
  • A. M. Tetenov Институт информатизации образования Казахского университета международных отношений и мировых языков, Республика Казахстан, г. Алматы
  • A. T. Tanatarova Институт информатизации образования Казахского университета международных отношений и мировых языков, Республика Казахстан, г. Алматы
        19 39

Keywords:

e-learning, e-university, distance education, distance learning technologies, electronic offi ce student, electronic offi ce teacher,

Abstract

XXI century is the century of information technologies. Distance learning is a method of distance education, where teacher and students are physically located in different places. Technology implementation of the remote form of training: case – printed materials, audio and video lectures, interactive computer training, electronic textbooks, multimedia tools, hypermedia means, electronic (virtual) library, the Internet and computer control systems, Web-TV (video conferencing). System approach includes consideration of all components of distance education: methodological, pedagogical, methodological, economic, organizational. In the survey revealed the advantages of distance learning students. The article reveals the important components of the electronic University: personal offi ce student, private offi ce of a teacher, corporate electronic control. The advantages of distance learning technologies, lists actual problems of distance education development in Kazakhstan. Distance learning can contribute to the building of a new educational model.

References

1 Джусубалиева Д.М. Эффективное использование дистанционных образовательных технологий в учебном про-
цессе: проблемы и перспективы // Вестник КазНУ. Серия «Педагогические науки». – 2012. – № 1(35). – С. 5- 9.
2 Цветков М.А., Цветкова И.Ю. Дистанционные образовательные технологии: опыт и перспективы применения в вузе // Эл.ресурс – доступ 8.09.2013. Нижний Новгород. http://ommer.ru/uchebny-e-materialy/distantsionny-e-obrazovatelny-e-tehnologii_-opy-t-i-perspektivy-pri.htm
3 Нургалиева Г.К., Артыкбаева Е.В. Электронное обучение как условие инновационного развития системы образования // Вестник КазНУ. Серия «Педагогические науки». – 2012. – № 1(35). – С. 9-12.

Downloads

Published

2016-01-14