About clue indicators of citations in science
Keywords:
citation index, citation database, scientometrics, scientimetric indicator,Abstract
To analyze the data in scientometrics there exist several key indicators, one of which is the citation index widely used throughout the world to assess the work of researchers and research teams: scientist citation index, journal citation index, self-citation index. Despite the ambiguous impact of numerical indicators on the science, citation indexes make it possible to compare the level of research of different organizations or individual researchers, have an impact on organization’s position in various rankings, often taken into account when determining the winners of various grants, contests, programs, help to identify popular topics and topics that are losing popularity. On the basis of the database Web of Science of the information company Thomson Reuters, a comparative analysis of citation index of scientists of the Republic of Kazakhstan and foreign scholars in various fields of science have been done.References
1 Государственная программа развития образования Республики
Казахстан на 2011-2020 годы. URL: www.government.kz (15.12.2012 г.).
2 Экономов И. «Грани наукометрии», Троицкий вариант № 120 от 15.01.2013 г., c. 15, «Авторская колонка», URL: http://trv-science.ru/2013/01/15/grani-naukometrii/
3 Сулейменов Е., Фролова В., Хасенова С., Рог О. Казахстан
в БД «National Science Indicators»: наукометрический анализ
(2001-2005 гг.) // Информационные ресурсы России. – 2007. – № 4.
4 Хасенова С. К. Организация и использование информационных
ресурсов: Материалы базы данных «National Citation Reports» – основа
для оценки научной деятельности ученых Казахстана. URL статьи: http://www.aselibrary.ru/ datadocs/doc_1560ci.pdf
5 Кирилллова О.В. Особенности подготовки научных статей
к публикации в ведущих зарубежных журналах, индексируемых
в базах данных цитирования / Материалы семинара «Механизмы
включения казахстанских научных журналов и публикаций
казахстанских ученых в зарубежные базы данных цитируемости
», Алматы, РК, 18-19 апреля 2013 г.
6 Пралиев С.Ж. Импактфактор – важная характеристика научных журналов // Материалы Международной научно-практической
конференции в Чехии (Прага) «Эффективные инструменты современных
наук», 27.04.-05.05.2012 г. – Том 20
7 Web of Knowledge // http://www.webofknowledge.com/
8 Ибраев А. Новые маршруты на карте науки / «Казахстанская
правда» 30.01.2014 г. URL статьи: http://www.kazpravda. kz/ida.php?ida=50194
Казахстан на 2011-2020 годы. URL: www.government.kz (15.12.2012 г.).
2 Экономов И. «Грани наукометрии», Троицкий вариант № 120 от 15.01.2013 г., c. 15, «Авторская колонка», URL: http://trv-science.ru/2013/01/15/grani-naukometrii/
3 Сулейменов Е., Фролова В., Хасенова С., Рог О. Казахстан
в БД «National Science Indicators»: наукометрический анализ
(2001-2005 гг.) // Информационные ресурсы России. – 2007. – № 4.
4 Хасенова С. К. Организация и использование информационных
ресурсов: Материалы базы данных «National Citation Reports» – основа
для оценки научной деятельности ученых Казахстана. URL статьи: http://www.aselibrary.ru/ datadocs/doc_1560ci.pdf
5 Кирилллова О.В. Особенности подготовки научных статей
к публикации в ведущих зарубежных журналах, индексируемых
в базах данных цитирования / Материалы семинара «Механизмы
включения казахстанских научных журналов и публикаций
казахстанских ученых в зарубежные базы данных цитируемости
», Алматы, РК, 18-19 апреля 2013 г.
6 Пралиев С.Ж. Импактфактор – важная характеристика научных журналов // Материалы Международной научно-практической
конференции в Чехии (Прага) «Эффективные инструменты современных
наук», 27.04.-05.05.2012 г. – Том 20
7 Web of Knowledge // http://www.webofknowledge.com/
8 Ибраев А. Новые маршруты на карте науки / «Казахстанская
правда» 30.01.2014 г. URL статьи: http://www.kazpravda. kz/ida.php?ida=50194
How to Cite
Kabatayeva, B. S., & Kabatayeva, R. S. (2016). About clue indicators of citations in science. Journal of Educational Sciences, 42(2). Retrieved from https://bulletin-pedagogic-sc.kaznu.kz/index.php/1-ped/article/view/61
Issue
Section
Management of Education