STEM-мамандықтар бойынша оқу аяқталғаннан кейінгі әйелдердің белсенділіктері: Қазақстан тәжірибесі
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES.2023.v77.i4.04Аннотация
Жұмыста Қазақстандағы STEM (ғылым, технология, инженерия және математика) мамандықтары бойынша жоғары білім бағдарламаларын бітірген әйелдердің жұмысқа орналасу траекториялары талданады. Бұл зерттеудің мақсаты – Қазақстанда STEM білім беру бағдарламаларын бітірген және мансабының бастапқы сатысында тұрған әйелдердің жұмысқа орналасу тәжірибесін егжей-тегжейлі талдау, сондай-ақ сәйкес траекторияларды таңдауды анықтайтын факторлардың жиынтығын анықтау. Қазақстанның еңбек нарығы. Зерттеу қатысушылардың жеке әңгімелеріне негізделген жұмыс тәжірибесінің әртүрлі аспектілерін сипаттайтын жеке жартылай құрылымдық сұхбаттардың нәтижелерін пайдаланады. Талдау көрсеткендей, STEM салаларында жұмысқа орналасу және жұмыс істеудегі ең жақсы нәтижелер информатика және математика бойынша білім беру бағдарламаларын бітірген түлектер арасында байқалады, ал STEM профилінде мансаптан бас тартудың ең көп үлесі инженерлік-техникалық түлектер арасында байқалады. Сонымен қатар, өздерінің STEM дағдыларына және кәсіби құзыреттілік деңгейіне сенімді әйелдер жұмысқа орналасу үшін STEM сегментін таңдап, онда орнықты болады. Сонымен қатар, STEM білім беруді қиындықтар мен стресстің жоғарылауымен байланыстыруға бейім түлектер, сондай-ақ еңбек нарығының STEM сегменттерінде кәсіби мансап құру үшін өз құзыреттілігінің жоқтығын атап өткен түлектер азырақ жазылады. STEM қызмет салаларында. Зерттеу нәтижелері STEM жұмысындағы табысқа қатысты әйелдердің күтулері STEM мансабымен байланысты субъективті құндылықтардың қалыптасуына және соның нәтижесінде кәсіп таңдауына тікелей әсер ететінін көрсетеді. Сондай-ақ, Қазақстанның әлеуметтік-мәдени ерекшеліктеріне тән мәдени және гендерлік алғышарттар тиісті білім беру бағдарламаларын бітірген әйелдердің STEM мамандығын таңдауын анықтайтын ең маңызды фактор болып табылатыны анықталды.
Түйін сөздер: әйел STEM түлектері, STEM түлектерінің жұмысқа орналасу мүмкіндігі, Қазақстанда жұмысқа орналасу, STEM жоғары білімі, STEM түлектерінің траекториялары.