Аутсорсинг: докторанттарды оқытудағы этикалық зерттеу мәселелері

Авторлар

  • А. Сыздыкбаева Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, Қазақстан, Алматы қ.
  • У. Абдигапбарова Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, Қазақстан, Алматы қ.

DOI:

https://doi.org/10.26577/JES2024780107
        150 52

Аннотация

Мақалада аутсорсинг құбылысы докторанттар докторлық диссертация жазу сияқты оқу тапсырмаларын орындау үшін басқа адамдарды жалдайтын тәжірибе ретінде қарастырылды. Академиялық адалдық білім беру процесінің маңызды бөлігі болып табылады және оны бұзу докторанттың болашақ мансабына және жалпы оқу орнының беделіне теріс әсер етеді, сондықтан зерттеу докторанттардың академиялық еңбектерін, әсіресе диссертацияларын жазуға аутсорсинг жасау туралы шешім қабылдау себептерін анықтауға және талдауға, сондай-ақ осы шешімге әсер ететін контекстік факторларды бағалауға бағытталған. Осы мақсатқа жету үшін конструктивистік парадигма қолданылды, ол докторанттармен сұхбаттасуды қамтитын сапалы зерттеуді анықтады, бұл олардың мотивациясы мен аутсорсингті таңдауға әсер ететін факторларды терең түсінуге мүмкіндік берді. Зерттеу докторанттарды аутсорсингке итермелейтін негізгі факторлар академиялық қабілеттердің төмен деңгейі, зерттеу құзыреттілігі, әдіснаманы білмеу, уақытты шектеу, сәтсіздікке ұшыраудан қорқу, уақытында қорғануға деген ұмтылыс, кейде бұл жай ғана жалқаулық және оқуға құлықсыздық екенін анықтады. Сондай-ақ, академиялық теріс қылықтар әріптестерімен, достарымен және отбасы мүшелерімен сөз байласуды қамтуы мүмкін екендігі анықталды, сондықтан қосымша зерттеулер отбасының академиялық теріс қылықтарды жеңілдетудегі рөліне және академиялық жұмыстарды аутсорсингтің этикалық және құқықтық аспектілеріне назар аударуы мүмкін. Докторанттардың уәждемесін және академиялық теріс қылықтарға ықпал ететін контекстік жағдайларды түсіну Академиялық адалдық пен интеграцияны сақтау мақсатында жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру жүйесінде оқыту және бақылау стратегияларын әзірлеу үшін маңызды.

Түйін сөздер: академиялық алаяқтық, аутсорсинг, эссе фабрикасы, ChatGPT, дипломнан кейінгі білім беру субъектілері.

 

Жүктелулер

Как цитировать

Сыздыкбаева, А., & Абдигапбарова, У. (2024). Аутсорсинг: докторанттарды оқытудағы этикалық зерттеу мәселелері. ҚазҰУ хабаршысы. Педагогикалық серия, 78(1), 78–87. https://doi.org/10.26577/JES2024780107

Шығарылым

Бөлім

Психологиялық-педагогикалық зерттеулер