Білім беруді цифрландыру жағдайында болашақ химия мұғалімдерінің TPACK (модулін) дамыту
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES2024v80.i3.03Аннотация
Мақалада технологияны оқытуға тиімді интеграциялау үшін технологияның жалғыз білімі жеткіліксіз деген негізгі идеясы бар зерттеу ұсынылған, болашақ мұғалімдерде әртүрлі білім түрлері болуы керек: TPACK (technological, Pedagogical and Content Knowledge) теориялық фрэймворкін қамтитын технологиялық, педагогикалық және пәндік болашақ химия мұғалімдерін интеграцияға тарту үшін қажет білім беру процесінің цифрлық білім беру технологиялары. Зерттеудің мақсаты-біз әзірлеген TPACK модулінің тиімділік дәрежесін анықтау, сонымен қатар болашақ химия мұғалімдерінің білім беру технологиялары модулінен өткеннен кейін технологиялық интеграция туралы түсініктері қалай өзгергенін анықтау. Зерттеуге Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университетінде (Қазақстан) "химия мұғалімдерін даярлау" мамандығы бойынша оқитын 4 курстың 118 студенті қатысты. 2 топ құрылды – бақылау және эксперименттік. Аталған мамандықтың барлық студенттері үшін стандартты ұзақтықтағы апталық дәріс түрінде өткізілетін химияны оқытудың міндетті модулі эксперименттік топ үшін 10 апта бойы технологияларды оқу процесіне интеграциялауға арналған семинармен толықтырылды. Эксперименттік семинарда студенттер викториналық қосымшалардың көмегімен диагностикалық тапсырмаларды әзірлеуге, химиялық тақырыптар бойынша қысқа көрнекі бейнероликтер жасауға, cимуляторлар мен қашықтағы зертханаларды пайдалануға және т.б. барлығы 10 семинар өткізілді. Технологияларды интеграциялау саласындағы пәндік-спецификалық білімді өлшеу үшін студенттер зерттеудің басталуына дейін және одан кейін өткен 8 ашық сұрақтан тұратын тест әзірленді. Сонымен қатар, эксперименттік когорттың бес қатысушысымен орташа көрсеткіштермен сұхбат жүргізілді. Зерттеу нәтижелеріне сәйкес, эксперименттік топқа қатысушылардың эксперименттен кейінгі тестілеудің орташа балы бақылау тобындағы көрсеткіштен статистикалық тұрғыдан айтарлықтай асып түсті. Сұхбатта көрсеткендей, эксперименттік модульден өткен студенттер цифрлық технологияларды игеріп қана қоймай, оларды білім беру процесіне тиімді біріктіруді үйренеді.
Түйін сөздер: TPACK теориялық фрэймворкі, білім беру технологиясы, болашақ химия мұғалімі, педагогикалық білім, цифрлық технология.