Рейтинг көрсеткіштері жоғары білімдегі академиялық басымдылықтың критериі ретінде: Қазақстандық контекст
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES2024v80.i3.06Аннотация
Мақала университеттік білім беруді бағалаудың халықаралық жүйесі шеңберінде академиялық жетістіктерді бағалау критерийлері мен көрсеткіштерін бағалауға арналған. Мақалада рейтингтік жүйелердің рөлін қоса алғанда, қолданыстағы бағалау критерийлері қарастырылады және олардың рейтингтік бағалаумен өзара әрекеттесуін талдайтын шетелдік бастамалардың мысалдары келтірілген. Сондай-ақ авторлар академиялық шеберлік бастамаларын жүзеге асырудағы әлемдік тәжірибеге негізделген Қазақстанда Академиялық шеберлік орталығын (АШЕ) құру идеясын талқылайды. Рейтингтік көрсеткіштер бойынша қазақстандық жоғары оқу орындарының бастапқы ұстанымдарын талдауға ерекше назар аударылады, бұл елдегі академиялық сектордың қазіргі жағдайы және оның жаһандық контексте алатын орны туралы қорытынды жасауға мүмкіндік береді. Жетекші қазақстандық жоғары оқу орындарының топ-менеджментімен және профессорлық-оқытушылық құрамымен жүргізілген сараптамалық сұхбаттардың негізінде академиялық үздіктердің негізгі критерийлері және олардың рейтингтік көрсеткіштермен байланысы анықталды. Сондай-ақ мақалада негізгі көрсеткіштер бойынша QS World University Rankings 2024 рейтингінде қазақстандық университеттердің позициясына SWOT талдауы жүргізілді. Зерттеу әдістемесі сапалық әдістерде қолданылатын негізделген теорияға негізделген. Жұмыс нәтижелерінің практикалық маңыздылығы қазақстандық жоғары оқу орындарының халықаралық рейтингтердегі позицияларын жақсарту және олардың әлемдік деңгейде бәсекеге қабілеттілігін арттыру бойынша ұсыныстарды қалыптастыруда жатыр.
Түйін сөздер: рейтингтік критерийлер, көрсеткіштер, академиялық үздіктер, академиялық шеберлік орталығы.