Мектеп оқушыларына заманауи білім беру жағдайында қазақ фольклорын оқыту

Авторлар

  • А. Мырзахметова Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, Алматы қ., Қазақстан https://orcid.org/0000-0002-7709-5154
  • Ш. Акимбекова Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, Алматы қ., Қазақстан https://orcid.org/0000-0003-1025-471X
  • Ж. Жауыншиева Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, Алматы қ., Қазақстан https://orcid.org/0000-0002-5013-3317

DOI:

https://doi.org/10.26577/JES202582112
        111 66

Аннотация

Мектеп оқушыларына әдеби білім берудің қажетті кезеңі ретінде, әдебиет сабағында ауызша халық шығармашылығы туындыларын оқыту, оқу-тәрбие саласындағы заманауи міндеттерді ескере отырып, оқу материалдарының мазмұны мен оқыту әдістемесін қайта қарауды талап етеді.

Мақаланың мақсаты-мектеп оқушыларына жаңа ақпараттық білім беру міндеттерін жүзеге асыруға, рухани байлығын қалыптастыруға негізделген V-VIII сыныптардағы әдебиет сабағында қазақ фольклорын жанрлық ерекшелігі бойынша зерттеудің теориялық негіздерін, әдіс-тәсілдерін анықтайды. Мектеп оқушыларының  V-VIII сыныптардағы қазақ әдебиеті сабақтарында ауызша халық шығармашылығының жанрларын кезең-кезеңімен, кешенді түрде меңгертуді қамтамасыз ететін оқыту әдістемесі әзірленді. Орта мектептің 5-8 сыныптарында қазақ әдебиеті сабақтарында ауызша ауыз әдебиеті жанрларын кезең-кезеңімен жан-жақты дамытуды қамтамасыз ететін оқыту әдістемесі әзірленді.

Әдебиеттік шолуда қазақ әдебиетін оқытудың дидактикалық және әдістемелік принциптері қарастырылады: жүйелілік, қарапайымнан күрделіге қарай, тәжірибеге бағытталған. 5-6 сыныптарға арналған оқыту әдістемесіне қазақтың ауызша ауыз әдебиеті шығармалары: ертегілер, мақал-мәтелдер, нақыл сөздер, жұмбақтар, мифтер жатады. 5-6 сынып оқушыларының алғашқы танысатын шығармалары – қазақ ертегілері. 7-8 сыныптарда қазақ фольклорын оқытудың мақсаты – оқушыларды халықтың ұлттық мәдениетінің бастауларымен таныстыру, олардың рухани дүниесін, адамгершілік идеяларын, эстетикалық қажеттіліктерін байыту, көркемдік талғамын, шығармашылық қиялын, ауызша және жазбаша сөйлеуін дамыту. Тәжірибе жұмыстары Алматы қаласындағы No____ мектепте жүргізілді. ____ мектеп оқушылары оқыту әдістемесін сынау және енгізу бойынша экспериментке қатысты.

Түйін сөздер: жанр, ертегілер, мақал-мәтелдер, нақыл сөздер, жұмбақтар, дастандар, тіл мен әдебиетті оқыту әдістемесі.

Авторлардың биографиясы

А. Мырзахметова, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, Алматы қ., Қазақстан

шетел тілі кафедрасының магистрі, аға оқытушысы, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті (Алматы қ., Қазақстан, email: Akbayanm@mail.ru)

Ш. Акимбекова, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, Алматы қ., Қазақстан

Ph.D пост-доктор, шетел тілі кафедрасының аға оқытушысы, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті (Алматы қ., Қазақстан, email: akimbekova.shyryn@gmail.com)

Ж. Жауыншиева, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, Алматы қ., Қазақстан

Ph.D доктор, шетел тілі кафедрасының аға оқытушысы, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті (Алматы қ., Қазақстан, email: zhazira.zhauynshieva@mail.ru)

Жүктелулер

Как цитировать

Мырзахметова A., Акимбекова S., & Жауыншиева Z. (2025). Мектеп оқушыларына заманауи білім беру жағдайында қазақ фольклорын оқыту. ҚазҰУ хабаршысы. Педагогикалық серия, 82(1), 145–155. https://doi.org/10.26577/JES202582112