Мектеп оқушыларына заманауи білім беру жағдайында қазақ фольклорын оқыту
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES202582112Аннотация
Мектеп оқушыларына әдеби білім берудің қажетті кезеңі ретінде, әдебиет сабағында ауызша халық шығармашылығы туындыларын оқыту, оқу-тәрбие саласындағы заманауи міндеттерді ескере отырып, оқу материалдарының мазмұны мен оқыту әдістемесін қайта қарауды талап етеді.
Мақаланың мақсаты-мектеп оқушыларына жаңа ақпараттық білім беру міндеттерін жүзеге асыруға, рухани байлығын қалыптастыруға негізделген V-VIII сыныптардағы әдебиет сабағында қазақ фольклорын жанрлық ерекшелігі бойынша зерттеудің теориялық негіздерін, әдіс-тәсілдерін анықтайды. Мектеп оқушыларының V-VIII сыныптардағы қазақ әдебиеті сабақтарында ауызша халық шығармашылығының жанрларын кезең-кезеңімен, кешенді түрде меңгертуді қамтамасыз ететін оқыту әдістемесі әзірленді. Орта мектептің 5-8 сыныптарында қазақ әдебиеті сабақтарында ауызша ауыз әдебиеті жанрларын кезең-кезеңімен жан-жақты дамытуды қамтамасыз ететін оқыту әдістемесі әзірленді.
Әдебиеттік шолуда қазақ әдебиетін оқытудың дидактикалық және әдістемелік принциптері қарастырылады: жүйелілік, қарапайымнан күрделіге қарай, тәжірибеге бағытталған. 5-6 сыныптарға арналған оқыту әдістемесіне қазақтың ауызша ауыз әдебиеті шығармалары: ертегілер, мақал-мәтелдер, нақыл сөздер, жұмбақтар, мифтер жатады. 5-6 сынып оқушыларының алғашқы танысатын шығармалары – қазақ ертегілері. 7-8 сыныптарда қазақ фольклорын оқытудың мақсаты – оқушыларды халықтың ұлттық мәдениетінің бастауларымен таныстыру, олардың рухани дүниесін, адамгершілік идеяларын, эстетикалық қажеттіліктерін байыту, көркемдік талғамын, шығармашылық қиялын, ауызша және жазбаша сөйлеуін дамыту. Тәжірибе жұмыстары Алматы қаласындағы No____ мектепте жүргізілді. ____ мектеп оқушылары оқыту әдістемесін сынау және енгізу бойынша экспериментке қатысты.
Түйін сөздер: жанр, ертегілер, мақал-мәтелдер, нақыл сөздер, жұмбақтар, дастандар, тіл мен әдебиетті оқыту әдістемесі.
