The role of the common tasks of professional activity in the organization of the educational process baccalaureate.
Keywords:
activity, process, competence, common tasks, component, professional activities, educational process, special disciplines,Abstract
We consider modeling of typical problems of the future professional BS in Physics at the example of teaching special subjects. Notes the role of typical problems professional bachelor to master the educational competence. The basic components of the modeling common tasks professional bachelor in teaching special subjects. Describes the relationship model components forming the professional orientation of teaching special subjects. Bachelor celebrated innovation in the context of the quality of modern specialist.References
1. Болонская декларация «Зона европейского высшего образования» // Совместное заявление европейских министров образования.
Г. Болонья, 19 июня 1999 г.
2. Аскарова А. С., Молдабекова М. С. Трех- уровневая система подготовки специалистов (бакалавриат, магистратура, PhD-докторантура)
- основа интеграции в международную образовательную систему/ Сб.трудов 5-й международной научной конференции «Современные достижения физики и фундаментальное физическое образование». – Алматы: Қазақ университеті, 2007.– С. 209-211.
3. Хуторской А. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования // Народное образование.
– 2003. – №2. – С. 58-64.
4. Молдабекова М.С. Фундаментализация подготовки учителя физики как основа профессиональной деятельности. Системно-синергетический подход. – Алматы: Қазақ университеті,2000. – 201 с.
Г. Болонья, 19 июня 1999 г.
2. Аскарова А. С., Молдабекова М. С. Трех- уровневая система подготовки специалистов (бакалавриат, магистратура, PhD-докторантура)
- основа интеграции в международную образовательную систему/ Сб.трудов 5-й международной научной конференции «Современные достижения физики и фундаментальное физическое образование». – Алматы: Қазақ университеті, 2007.– С. 209-211.
3. Хуторской А. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования // Народное образование.
– 2003. – №2. – С. 58-64.
4. Молдабекова М.С. Фундаментализация подготовки учителя физики как основа профессиональной деятельности. Системно-синергетический подход. – Алматы: Қазақ университеті,2000. – 201 с.
Downloads
How to Cite
Asembaeva., M. K., Moldabekova., M. v, & Borybaeva., M. A. (2016). The role of the common tasks of professional activity in the organization of the educational process baccalaureate. Journal of Educational Sciences, 37(3). Retrieved from https://bulletin-pedagogic-sc.kaznu.kz/index.php/1-ped/article/view/249
Issue
Section
Teaching Methodology of Disciplines