The problem of management of educational process in the creative university on the modern stage.

Authors

  • L. T. Kaliakbarova. Казахская национальная консерватория имени Курмангазы
        39 38

Keywords:

musical education, training creative personnel, integration, international education area, quality of education, Kazakhstan musical culture, the Conservatory, the Bologna process, competitiveness, master of the art,

Abstract

In the article the peculiarities of the educational system for training creative personnel, who still remain out of sight during the development of regulations governing the activities of educational institutions of culture and art. For fast integration of the system of higher education into the international educational space it is necessary to increase responsibility for the quality of education each institution of higher education. This leads to changing approaches to managing educational organizations. The crisis in educational administration to a greater extent, in our opinion, are in the field of culture and art. One cannot ignore that the institution of art (specializing in musical, theatrical, visual and other arts) have a certain specificity. It is important that the accession to the Bologna process of musical education of the Republic has not lost its inherent consistency, continuity, professional thoroughness, practical orientation received by the students knowledge and skills and, as a consequence, the competitiveness in the international space.

References

1 Концепция культурной политики Республики Казахстан. – Астана, 2014. – 64 с.
2 Каланова Ш.М., Бишимбаев В.К. Тотальный менеджмент качества в высшем обрзовании.– Астана: Изд-во «Фолиант», 2006. – 476 с.
3 Концепция этнокультурного образования в РК // Казахстанская правда.– Астана, 15 июля 1996.
4 Кумбс Ф.Г. Кризис образования в современном мире. Системный анализ. – М., 1970. – С. 10, 12, 13.
5 Ерошин В.И. Взаимосвязь управления и экономики образования // Педагогика. – №8. – 1989. – С. 23.
6 Лазарев В. Управление образованием на пороге новой
эпохи // Педагогика. – 1995. – №5.
7 Андреев В.Н. Теория менеджмента. Опорный конспект лекций.– 2012.
8 Акмаева Р.И. Инновационный менеджмент: учебное пособие / Р.И. Акмаева.– Ростов н/Д: Феникс,2009. – 347 с.
9 Аникин Б.А. Высший менеджмент для руководителя: учебное пособие / Б.А. Аникин.– 2-е изд. перераб. и доп. – М.: ИНФРА-М, 2001. – 144 с.
10 Арцев М.Н Психодиагностическая модель профессиональной компетентности менеджера инновационного образовательного учреждения: дисс. на канд. псих. н. – Тверь, 2002. – 180 с.
11 Ефремова Ю.Е. Разработка модели определения потребности в работниках перспективных специальностей
и организация их опережающей подготовки в условиях глобализации и инновационного пути развития // Региональные
проблемы преобразования экономики. – 2014. – № 2(40). – С. 114-121.
12 Лактионов М.В. Системный подход в менеджменте: дисс…д.фил.н. – М., 2002. – 357 с.
13 Введение в организационное поведение: учебное пособие / авт.-сост.: А. Алталиева, С. Куница. – Алматы: Алма- Атинская Школа Менеджмента, 1999. – 94 с.
14 Алферов Ю.С., Курдюмова И.М., Писарева Л.И. Оценка и аттестация кадров образования за рубежом / под ред. Ю.С. Алферова, В.С. Лазарева. – М., 1997. – 175 с.
15 Бойделл Т. Как улучшить управление организацией: пособие для руководителя / Т. Бойделл.– М.: Премьер,1995. – 204 с.
16 Hode B. Anthny W., Gales L. Organizational Theory: a Strategic Approach. – New Jersey: Prentice Hall, 1996.
17 Kotter J. Corporate Culture and Performance. – New York: Free Press, 1992.
18 Likert R., Likert J.G. New Way of Managing Conflict. – New York: MacGrow-Hill, 1996.
19 Robbins S., De Cenzo D., Fundamentals of Management. Essential Concepts and Applications. – New Jersey: Prentice Hall
Int. Inc., 1995.
20 Torrington D., Weightman J. Effective Management. People and Organization. – 2th ed. – New York: Prentice Hall, 1994.
21 Алиев Ю.Б. Формирование музыкальной культуры
школьников- подростков: автореф. дисс... доктора пед. наук. – М., 1987.
22 Выготский Л.С. Психология искусства. – М., 1986. – С. 388.
23 Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. – М.: Политиздат, 1975. – 304 с.
24 Абдуллин Э.Б. Методологические проблемы музыкального
образования. – М., 1991.
25 Арчажникова Л.Г. Теория и методика музыкального воспитания: учебное пособие. – М., 1994.
26 Степняк Ю.В. Управление учебно-образовательными структурами в сфере культуры и искусства: дисс....д-ра пед.наук. – М., 2005.
27 Гершунский Б.С. Компьютеризация в сфере образования: Проблемы и перспективы. – М.: Педагогика. 1987. – 264 c.

Downloads

Published

2016-05-01