Балаларды инклюзивті оқытудың әдістемелік аспектілері
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES.2022.v72.i3.07Аннотация
Мақалада денсаулығына байланысты ерекше қажеттіліктері бар балаларды инклюзивті оқытудың негізгі мәселелері қарастырылады. Тақырыптың өзектілігі ерекше білім беру қажеттіліктері жоқ мүмкіндігі шектеулі балаларды (ДМШ) балалармен бірлесіп оқыту үшін жағдайларды ұйымдастыруға бағытталған қолданыстағы білім беру жүйесінің ағымдағы жаңартылуына, Қазақстан Республикасында инклюзивті оқыту әдістемесінің жеткіліксіз әзірленуіне байланысты. Зерттеу мақсаты – Қазақстанда инклюзивті оқытудың қолданылатын педагогикалық технологияларын теориялық және практикалық негіздеу, сабақтың инклюзивті моделін құру кезінде мүмкіндігі шектеулі балалармен индивидуализацияланған жұмыстың инновациялық авторлық тәжірибесін жалпылау. Отандық және шетелдік ғалымдардың ғылыми еңбектерінде қарастырылған инклюзивті оқыту кезінде педагогикалық технологияларды қолдануды теориялық талдау нәтижелері ұсынылған. Автор мүмкіндігі шектеулі балаларда алынған ақпаратты қабылдау және есте сақтау ерекшеліктерін сипаттайды, мүмкіндігі шектеулі балалармен жеке жұмысты жүзеге асырудың әдістемелік және ұйымдастырушылық аспектілерін талдайды. Күзгі IT-мектеп аясында есту және сөйлеу қабілеті бұзылған балалармен өткізілген сабақтардың әдістемесі жинақталған. Эмпирикалық жұмысқа Павлодар қаласының «Есту және сөйлеу қабілеті бұзылған балаларға арналған №1 Арнайы жалпы білім беретін мектеп-интернатының» 13 оқушысы және қарапайым балалар қатысты. Инновациялық компонент Vectorian Giotto мультимедиялық бағдарламасында әзірленген дидактикалық бейнені қолдануды қамтиды. Білім берудің барлық сатылары жағдайында инклюзивті білім беруде сабақтарды ұйымдастырудың ерекшеліктерін ашатын әдістемелік ұсынымдар ұсынылды, бірлесіп оқытуды ұйымдастырудың жаңа педагогикалық технологиялары ұсынылды.
Түйін сөздер: инклюзивті оқыту; бірлескен оқыту; бейімделгіш оқыту жүйесі; дараландырылған оқыту; білім алушы; педагог.