“Мен және табиғат” әлеуметтік сауалнама” зертханалық жұмысы арқылы 5 және 6 сынып оқушыларын экологиялық мәдениетке оқытудың педагогикалық технологиялары
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES202582113Аннотация
Жалпы білім беретін мектеп оқушыларына оқытылатын жаратылыстану оқулықтарында әртүрлі тәжірбелік, зертхана жұмыстарына арналған сабақтар және эксперимент жұмыстары қарастырылған. Оқулықта берілген тапсырмаларды педагогикалық әдіс-тәсілдерді қолданып, оқушылардың жаратылыстану пәніне қызығушылығын оятуға болады. Бұл жұмыста 6-шы сыныптың оқушыларына экологиялық мәдениетке оқытудың педагогикалық әдісі туралы жазылған, сондай-ақ зертханалық жұмысты әлеуметтану сауалнамарын қолдану қарастырылған. Зерттеу жұмысы білім алушылардың экологиялық білімін және олардың экологиялық мінез-құлқын дамытуға арналған. Жұмыста жалпы экологиялық мәдениеттің теориясы, зертханалық сабақтар мен сауалнамалар, сонымен қатар тәжірибелік іске асуы туралы баяндалған. Эксперименттік сыныптар ретінде Алматы қаласы Бостандық ауданының №81 мектеп гимназия 5-ші және 6-шы сынып оқушылары қатысты. Тәжірибе жұмысының бірінші бөлімінде оқушылар 3 топқа бөлінді: 1-ші топ - сауалнама толтырумен айналысты; 2-ші топ - сауалнамаға жауап берді; ал 3-ші топ - жауаптарды талдап, қорытындысын шығарды. Екінші бөлімінде оқушылар №81 мектеп-гимназияның маңайында тұратын тұрғындардан, дәлірек айтқанда «Көктем ықшамауданы» тұрғындарынан, сауалнама алды. Зерттеудің 3-ші бөлімінде оқушылар мұғалімнің көмегімен сауалнама жауаптарын өңдеп, талдап, модельдер тұрғызды. Сабақтан кейін кері байланыс алынды. Зерттеуге қатысушы білім алушылар 100%-ы «өте жақсы» деген кері байланыс барген. Зерттеудің нәтижелері зертханалық сабақтар мен сауалнамаларды талдау жұмыстары арқылы, оқушылардың экологиялық мәдениетті қалыптастырудың тиімді әдіс-тәсілдердің бірі екенін көрсетті. Сонымен қатар, бұл әдістер оқушыларды сабаққа белсен қатысып, теориялық тұжырымдарын өмірде қолданып, функционалдық ойлауларына көмектеседі. Мақала бұдан кейінгі зерттеулерге ұсыныстармен аяқталады.
Түйін сөздер: сауалнама, жаратылыстану пәні, экологиялық мәдениет, адам және табиғат, зертханалық сабақ, талдау, модель құру, педагогикалық әдістер.
