Ағылшын тілі сабағындағы экологиялық контент: soft жəне hard CLIL аспекттерi

Авторлар

  • С. Жаукина А. Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті, Қостанай қ., Қазақстан https://orcid.org/0009-0007-6753-8701
  • Г. Длимбетова Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті, Астана қ., Қазақстан https://orcid.org/0000-0003-3578-8996
  • Н. Соловьёва А. Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті, Қостанай қ., Қазақстан https://orcid.org/0000-0002-6262-8632
  • В. Бежина А. Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті, Қостанай қ., Қазақстан https://orcid.org/0000-0001-8419-2975

DOI:

https://doi.org/10.26577/JES2024v81.i4.16
        32 10

Аннотация

CLIL жақында ағылшын тілінде жаратылыстану ғылымдарын оқытудың жаңа тәсілі ретінде қарастырылды. Түрлердің алуандылығына қарамастан, экологиялық контентті  үш өлшемде ұсынуға байланысты алынған нәтижелер негізінде "жұмсақ" (soft) CLIL  ең тиімді болды. Зерттеу ағылшын тілі сабақтарында CLIL-дің екі түрін (шет тілі, 2-деңгей) – soft CLIL  (эко-мазмұнды жасырын енгізу), сондай-ақ тақырыптық, әлеуметтік және тілдік деңгейлердегі "қатты" (hard) CLIL (эко-мазмұнға эксплициттік "бағдарлау") салыстыруға арналған. Зерттеуде  екінші курс студенттерінің  54 рефлексивті жауаптары қаралды (А. Байтұрсынұлы атындағы Қостанай Өңірлік Университеті, Қостанай қ., Қазақстан). Сауалнама негізінде ағылшын тілі сабақтарында экологияны зерттеу (6 ашық сұрақ, бірнеше жауабы бар 4 тест), GPA талдауы,  жақсартылған бағдарламаның сараптамалық бағасы ұсынылды. Зерттеу нәтижелері бойынша оқытудың лингвистикалық жағының жеткіліксіздігіне және студенттердің лексикалық құзыреттілігінің төмен деңгейіне байланысты CLIL-дің  жұмсақ түрі  қатаң түріне қарағанда басымдылыққа ие болды.  Алдағы уақытта жасалатын зерттеу жұмыстары ағылшын тілі сабақтарында CLIL-дің жұмсақ және қатаң түрлері арасындағы тепе-теңдікке, оқытудың лингвистикалық аспектісін күшейтуге, сонымен қатар студенттердің экологияны үйренуге деген ынтасын тұрақтандыруға назар аударуы керек.

Түйін сөздер: CLIL, экологиялық контент, soft CLIL, hard CLIL, CLIL-дің тақырыптық-әлеуметтік-лингвистикалық аспектілері.         

Авторлардың биографисы

С. Жаукина, А. Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті, Қостанай қ., Қазақстан

гуманитарлық ғылымдар магистрі, Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университетінің шет тілдері кафедрасының аға оқытушысы (Қостанай қ., Қазақстан, email: saulekab86@mail.ru)

Г. Длимбетова, Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті, Астана қ., Қазақстан

педагогика ғылымдарының докторы, Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің педагогика кафедрасының профессоры (Астана қ., Қазақстан, email: gainid@mail.ru)

Н. Соловьёва, А. Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті, Қостанай қ., Қазақстан

педагогика ғылымдарының кандидаты, Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университетінің шет тілдері кафедрасының профессоры (Қостанай қ., Қазақстан, email: solovyovana@mail.ru)

В. Бежина, А. Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті, Қостанай қ., Қазақстан

PhD, педагогика ғылымдарының кандидаты, Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университетінің шет тілдері кафедрасының қауымдастырылған профессоры (Қостанай қ., Қазақстан, email: vukvuk85@mail.ru)

Жүктелулер

Как цитировать

Жаукина S., Длимбетова G., Соловьёва N., & Бежина V. (2024). Ағылшын тілі сабағындағы экологиялық контент: soft жəне hard CLIL аспекттерi. ҚазҰУ хабаршысы. Педагогикалық серия, 81(4), 186–195. https://doi.org/10.26577/JES2024v81.i4.16