Педагогикалық ғылымдар бағыты бойынша отандық монографияларды жариялау мен танымалдылығын арттырудағы мәселелер
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES2024v81.i4.1Аннотация
Мақала педагогикалық ғылымдар саласы бойынша отандық монография авторларының жариялау және танымал ету үдерісінде кездесетін мәселелерін зерттеуге арналған. Жұмыста әртүрлі жоғары оқу орны және ғылыми мекемелердің атынан қатысатын 12 ер адам мен 30 әйелді қамтитын 42 зерттеуге қатысушыдан алынған мәліметтерге талдау жасалды. Зерттеу нәтижелері авторлардың алдында тұрған негізгі мәселелер монографияларды жариялау үшін баспалар мен платформаларға қолжетімділіктің шектелуі, зерттеулер жүргізуге және материалдарды дайындауға уақыттың болмауы, қолайлы баспаларды таңдаудағы қиындықтар екенін көрсетті. Ғылыми материалдарды жобалау мен құрылымдаудағы қиындықтар да анықталды. Монографияларды танымал ету контекстінде авторлар өз жұмыстарын ілгерілетуде белсенділіктің төмен деңгейіне тап болды. Кейбір авторлар танымал етумен айналыспайды, ал басқалары оны енді ғана жүзеге асыра бастайды. Танымал ету әдістерінің ішінде ғылыми журналдарда түйіндемелер мен үзінділерді жариялау, сондай-ақ монография тақырыбында көпшілік алдында дәрістер оқу ең көп қолданылатыны болды. Алынған нәтижелерге сүйене отырып, мәселені шешуге арналған бірқатар ұсыныстар беріледі. Атап айтқанда, авторларды қолдау бағдарламаларын әзірлеу, баспалар мен платформалардың қол жетімділігіне ықпал ету, монографияларды насихаттау үшін әлеуметтік медианы танымал ету және пайдалану дағдыларын үйрету. Бұл ұсыныстар педагогика ғылымдары саласындағы отандық монографиялардың сапасы мен танымалдылығын арттыруға бағытталған.
Түйін сөздер: монография, танымалдылық, дәйексөз, қолданылу аясы, қиындықтар, насихаттау.