XXI ғасырдағы білім берудің 4K моделі арқылы болашақ шет тілі мұғалімдерінің кәсіби құзыреттіліктерін арттыру
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES2024v80.i3.02Аннотация
Бұл зерттеу жалпы орта білім беретін мектепте білім берудің 4К моделін жүзеге асыруға болашақ шет тілі мұғалімдерін кәсіби-педагогикалық даярлау процесін зерделеуге бағытталған. Мақаланың мақсаты- 6В01730 –“Шетел тілі: екі шетел тілі” білім беру бағдарламасының студенттерін мектепте білім берудің 4К концептісін іске асыруға дайындау процесін тиімді ұйымдастырудың тенденцияларын, бағыттары мен педагогикалық шарттарын зерттеу нәтижелерін ұсыну, болашақ мұғалімдерде икемді дағдыларды кәсіби бағдарланған қалыптастыру тақырыбы бойынша ғылыми негізделген ұсыныстарды ұсыну. Мәселені зерделеу үшін 6В01730 –“Шетел тілі: екі шетел тілі” білім беру бағдарламасының 169 студентінің қатысуымен 4К тұжырымдамасы, оны мектеп практикасында жүзеге асыру аспектісінде олардың білімі мен ұсыныстарының деңгейі тұрғысынан студенттерге бақылау сауалнамасы және сауалнама жүргізілді. Сараптамалық бағалау әдісімен болашақ мұғалімдерде оқушыларды оқыту мен оқытудың әдістемелік-технологиялық 4К дағдыларының қалыптасуы анықталды. Зерттеу материалдары ретінде білім беру бағдарламалары, “Шет тілі мұғалімі” даярлау бағытындағы пәндердің оқу-әдістемелік кешендері, 4К құзыреттілікті қалыптастыру мақсатында оқу процесін ұйымдастыру бойынша әдістемелік ұсынымдар пайдаланылды. ЖОО практикасын талдау барысында жалпы білім беретін мектептердің оқушыларын оқыту мен болашақ шет тілі мұғалімдерінің 4К дағдысын қалыптастыруға даярлаудың қазіргі тенденциялары, бағыттары мен проблемалары туралы ақпарат алынды. Педагогикалық күш-жігердің негізгі бағыттары мен педагогикалық жағдайлар анықталды, оларды кешенді пайдалану педагогикалық бағыттағы білім беру бағдарламалары студенттерінің кәсіби-бағдарланған 4К құзыреттіліктерін қалыптастыруға бағытталған ЖОО-да оқу процесін тиімді жобалау және ұйымдастыру мүмкіндіктерін арттырады. Алынған нәтижелер әртүрлі елдердің жоғары оқу орындарында жаңа формациядағы педагогтарды даярлаудың заманауи үлгілерін дамытуға ықпал етеді. Сондай-ақ, сипатталған тәсілдер мен модельдер жоғары оқу орындарының, мұғалімдерді қайта даярлау және біліктілігін арттыру курстарының оқытушыларына, білім алушылардың 4К құзыреттілігін дамытудың инновациялық мазмұны мен әдістемелерін жобалауға және енгізуге мүмкіндік береді.
Түйін сөздер: 4К білім беру моделі, болашақ мұғалімді даярлау, 4К білім беру моделін іске асыру, болашақ шет тілі мұғалімі, 4К құзыреттіліктер, икемді дағдылар, кәсіптік-педагогикалық құзыреттіліктер, жалпы білім беретін мектеп.