Қaзaқстaн Республикaсы жaлпы ортa білім беру жүйесінде «Өзін-өзі тaну» пәнін оқытудың қaзіргі жaңa бaғыттaры. Новые нaпрaвления преподaвaния предметa «сaмопознaния » в школaх Республики Кaзaхстaн.
Кілттік сөздер:
ізгілік педагогикасы, рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасы, оқыту әдістері, өзін-өзі тану, оқытудағы жаңа бағыттар, абсолютті мәңгілік жалпыадамзаттық құндылықтар, гуманная педагогика, программа духовно- нравственного образования, методы обучения,Аннотация
Мақалада жалпы білім беретін мектептердегі «Өзін-өзі тану» пәнін оқытудағы қазіргі жаңа бағыттарға ғылыми-әдістемелік талдау жасалады. Автор «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасының мазмұны мен құрылымдық ерекшеліктеріне сипаттама бере отырып, «Өзін-өзі» тану» пәнінің жалпы білім беру жүйесінің барлық деңгейлерінде міндетті пән ретінде оқытылу тарихына шолу жасайды. Пәннің оқытылу тарихы үш кезең бойынша қарастырылады. Бірінші кезеңінде өзін-өзі тану рухани-адамгершілік бағдарламасының еліміздің барлық аймақтарында тәжірибеден өтуі сөз болады. Екінші кезеңде өзін-өзі танудың жалпы білім беретін мектептердің барлық
деңгейлеріне міндетті пән ретінде ендірілуі және пәннің мемлекеттік білім беру стандарты, оқулықтары және оқу-әдістемелік кешендерінің дайындалуы туралы айтылады. Ал үшінші, яғни қазіргі кезеңде жаңа бағыттарда оқытылып отырған пән мазмұнына құрылымдық талдау жасалады. Сонымен қатар автор аталған пәнді қазіргі
уақытта жаңа әдіс-тәсілдер арқылы оқытуда басшылыққа алынатын абсолютті мәңгілік жалпыадамзаттық құндылықтар жүйесінің ізгілік педагогикасындағы орнына сипаттама береді.
В статье сделан научно-методический анализ о новых направлениях преподавания предмета «Самопознание» в общеобразовательных школах. Автор делает обзор истории преподавания предмета «Самопознание» во всех уровнях системы общего среднего образования как обязательного предмета. История преподавания предмета делится на три периода. В первом периоде говорится о проведении эксперимента
во всех регионах нашей страны по внедрению программы духовно-нравственного образования. Во втором периоде рассматривается внедрение самопознания во все уровни общеобразовательной школы как обязательного предмета и о подготовке государственного стандарта предмета, разработки учебников и учебно-методических комплексов по предмету. А в третьем периоде проанализировано содержание и структура предмета преподавания по новым направлениям на сегодняшний день.
Автор раскрывает сущность таких ценностей, как истина, любовь, праведное поведение, внутренний покой и ненасилие, и выделяет три условия преподавания предмета по новым направлениям.
Библиографиялық сілтемелер
2 Назарбаев Н.Ә. Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту – Қазақстан дамуының басты бағыты. Қазақстан Республикасы
Президентінің Қазақстан халқына 2012 жылғы 27 қаңтардағы Жолдауы. – Астана, 2012.
3 Өзін-өзі тану. Қазақстан Республикасы Білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты. – Алматы: «Бөбек»
ҰҒПББСО, 2006.
4 Әрінова Б.А. Рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасының ҚР жалпы білім беру жүйесіне ендірілуін
құрылымдық-функционалды талдау // Әл-Фараби ҚазҰУ Хабаршысы. «Педагогикалық ғылымдар» сериясы. – 2014. –
№2(42). – 12-18 б.
5 Мукажанова Р.А., Омарова Г.А. Методика преподавания дисциплины «Самопознание» в школе. – Алматы:ННПООЦ
«Бөбек», 2013. – 176 с.
6 Амонашвили Ш.А. Размышления о гуманной педагогике. – М., 2001.