Topical issues of interdisciplinary team teaching in higher education institutions.

Authors

  • N. Anarbek. Казахский национальный университет им. аль-Фараби
        39 38

Keywords:

interdisciplinary team teaching, content integration, comparative pedagogy, content of education, self-knowledge.

Abstract

Within this article we will examine topical issues of interdisciplinary team teaching in higher education institutions using comparative pedagogy as an example; as comparative pedagogy is one of the intensively developing branches of present knowledge. Fundamentally the summary will be based upon principal components of contents of learner-centered pedagogy. Thus, I.Ya.Lerner and M.N. Snatkin interpret the contents of education as a pedagogically-adapted system of knowledge, habits and skills, experience in creative activity and emotional-volitional relations; adoption of the system is intended to ensure formation of personality and his or her development into a fully rounded person prepared to reproduce preserve and develop material and intellectual culture of society. Peculiarities of interdisciplinary team teaching will be given consideration through
these four components and examples of content integration of comparative
pedagogy and other disciplines will be provided.

References

1 Сластенин В.А., Исаев И.Ф., Шиянов Е.Н. Педагогика.
– М.: Академия, 2012. – 576 с.
2 Щетинин В.П., Хроменков Н.А., Рябушкин Б.С. Экономика
образования. – М., 1994. – 201с.
3 Закон РК «Об образовании» 2007 г. //htpp: www edu.gov.kz
4 Панкрухин А.П. Маркетинг образовательных услуг в высшем
и дополнительном образовании: учебное пособие.–М.: Интерпракс, 1995. – 240 с.
5 Абдуллина О.А. Общепедагогическая подготовка учителя
в системе высшего педагогического образования. – М.,1989. – 146 с.
6 Гаевская Е.Г. Развитие информационно-методических умений
и навыков педагогов средствами видеокомпьютерного банка
педагогических данных: Дисс. канд. пед. наук. – Алматы, 1998. – 154 с.
7 Научно- практические основы внедрения программы нравственно-духовного образования «Самопознание» в систему непрерывного образования Республики Казахстан: отчет о НИР (промежут.) / ин-т гармон. развит.чел. ННПООЦ «Бобек» (ИГРЧ ННПООЦ «Бобек»); руководитель Б. К. Кудышева-ГР0109РК01296; 77 с.
8 Giordan G. Spirituality: From Religious concept to a Sociological Theory // Sociology of spirituality / ed. By Flanagan K., Jupp P. Un. of Durham. UK: Ashgate. 2007, P. 161 – 180
9 Wuthnow R. Spirituality and Spiritual Practice // Sociology of Religion / Ed. by R. K. Fenn. Princeton Theological Seminary. Blackwell: Blackwell Publishing Ltd. 2010. – P. 306 – 320.
10 Naisbitt J. Megatrends Asia. – 1997. 250 p.
11 Heelas P. et al. The Spiritual Revolution. Why Religion is giving Way to Spirituality / Heelas P., Woodhead L., Seel B., Szerszynski, Tusting K. USA, UK, Ausralia: Blackwell Publishing. 2005. – 204 p.
12 Sheldrake P. A Brief History of Spirituality. Oxford: Blackwell. 2005. – 196 p.
13 Мукажанова Р.А., Омарова Г.А. «Самопознание» и другие учебные предметы: возможности интеграции содержания и методов обучения. – Алматы: ННПООЦ «Бобек », 2013. – 128 с.

Downloads

How to Cite

Anarbek., N. (2016). Topical issues of interdisciplinary team teaching in higher education institutions. Journal of Educational Sciences, 44(1). Retrieved from https://bulletin-pedagogic-sc.kaznu.kz/index.php/1-ped/article/view/298