Бастауыш сынып оқушыларының өлшеу дағдыларын дамыту
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES202583212Аннотация
Қазіргі білім берудің парадигмалық трансформациясы білім алушылардың әлеуметтік-мәдени бейінінің сапалы түрде өзгеруіне байланысты – когнитивтік және коммуникативтік қызметі бастапқыда цифрлық орта арқылы қалыптасқан центениал ұрпағының пайда болуымен түсіндіріледі. Балалардың электронды құрылғылар әлеміне ерте қатыстыруы олардың ақпаратты қабылдау тәсілдері мен ұнататын бағыттарын қалыптастырады, бұл оқу үдерісіне цифрлық құралдарды біріктіруде олардың оқу белсенділігі мен тиімділігін арттырудың негізгі шартына айналдырады. Зерттеудің мақсаты – 3D модельдеумен компьютерлік графиканы қамтитын екінші сынып оқушыларының өлшеу дағдыларын дамытуға сандық оқу-әдістемелік ортаның әсерін зерттеу.
Рандомизацияланған бақыланатын квази-эксперименттік зерттеуге 52 мектеп оқушысы қатысты, олар сыныпқа сәйкес екі топқа бөлінді: тәжірибелік (N = 27) және позитивті бақылау тобы (n = 25). Сандық орта Paint 3D бағдарламасын қолдана отырып және когнитивті өзара әрекеттесу принциптеріне сүйеніп екі топқа арналған 45 минуттық екі сабақты қамтыды.
Белсенді бақылау тобы массаның өлшем бірліктерін зерттеп, оларды түрлендіру үдерісін ұғынуға баса назар аударды, ал тәжірибелі топ сол әдістеме бойынша оқыды, бірақ қосымша түрде заттарды өлшеп, өз шешімдерін түсіндіре отырып.
Қолданылған режимнің тиімділігін бағалау үшін қызығушылық дағдыларын анықтау бойынша иллюстрациялары бар 15 минуттық алдын-ала және пост-тест өткізілді, оны басқа мұғалімдердің ықтимал қайталануын қамтамасыз ету мақсатында егжей-тегжейлі баяндалды. Тест өлшеудің мәнін, стандарттарды білуді, объектілерді өлшеу дәлдігін, шешімді түсіндіруді, лексикалық сәйкестіктерді қабылдауды көрсететін бес шкаладан тұрды. ANCOVA талдауына сәйкес, имплементациядан кейін бастауыш сынып оқушыларының тәжірибелі тобы объектілреді өлшеу тапсырмаларында позитивті бақылаудағы құрдастарына салыстырғанда дәлірек нәтижелер көрсетті, бұл әсердің үлкен көлемімен және сынақтан кейінгі маңызды топаралық айырмашылықпен дәлелденді. Эксперимент тобының оқушылары өз шешімдерін түсіндіру және негіздеу дағдыларын жақсы игерді – әсер мөлшері орташа және үлкен арасында бағаланды, топтар арасындағы алшақтық статистикалық маңызды болды.
Түйін сөздер: өлшеу дағдылары, цифрлық орта, 3D- модельдеу, квази-эксперимент, цифрлық білім, оқушылары, бастауыш мектеп.
