ҚAЗAҚ КӨPКEМ ФИЛЬМДEPI НEГIЗIНДE ЖAСТAPДЫ PУХAНИ-AДAМГEPШIЛIККЕ ТӘРБИЕЛЕУ
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES.2020.v65.i4.12Аннотация
Мақалада қазақстандық көркем фильмдерді көруге негізделген жастарды рухани- адамгершілікке тәрбиелеу мәселелері талқыланады. Мақаланың мақсаты – қазіргі заманғы кинематографияны көркем фильмдер арқылы жастардың рухани-адамгершілік тәрбиесінің әлеуетін анықтау және әдістемелік нұсқаулар әзірлеуді талдау. Авторлар кеңестік кезең мен тәуелсіз Қазақстан кезеңіндегі көркем фильмдерге кәдімгі диадтарда салыстырмалы талдау жүргізеді (мысалы, «Қыз жібек» және «Томирис»; «Көксерек» және «Шал»; басқа фильмдер). Кестеде фильмдер идеяларының тәсілдерінің негізгі ұқсастықтары мен айырмашылықтары, білім берудің мағыналары мен екпіндерінің бағыты көрсетілген. Авторлар фильмдерде насихатталған рухани-адамгершілік құндылықтардың мазмұнына назар аударады. Кинематография мен көркем фильмдерді зерттеген ғалымдардың пікірлері негізінде жастардың бойындағы құндылық қасиеттерін дамыту бойынша ұсыныстар беріледі. Мақаланың практикалық бөлімінде 146 студенттің кинематография әлеміндегі қызығушылықтары, фильм жанрларының артықшылықтары туралы сауалнамасының нәтижелері ұсынылған, бұл мұғалімдердің тәрбие жұмысына ұсыныстар беруге мүмкіндік берді. Сауалнамаға сәйкес студенттер корей, түрік, орыс, үнді, қытай және америкалық фильмдер мен сериалдарды көреді. Авторлар адами құндылықтарды ұлттық дүниетанымнан, халықтық идеологиядан, әдет-ғұрыптан, дәстүрден, кинодан, тарихтан, деректі, көркемдік тұрғыдан бөліп қарауға болмайтындығын баса айтады. Демек, моральдық және адами құндылықтарды қарастырғанда тарихи-этнографиялық мәліметтер әрқашан ескерілуі керек.
Түйін сөздер: тәрбие, көркем фильм, кино, рухани-адамгершілік тәрбие, құндылық, парадигма т.б.