Рефлексивтік оқыту: 8-12 сыныптарда өзін-өзі тану оқулықтарының методологиялық жүйесін талдау
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES.2021.v66.i1.010Аннотация
Мақалада жоғары сыныптардың «Өзін-өзі тану» оқулықтарының әдістемелік жүйесі талданып, рефлексиялық оқыту стратегиясы ұсынылған. Оқулықтардың тарихы, пәнді оқытудың әдістемелік жүйесінің өзегі ретінде оқулықтардың қызметіндегі өзгерістер қысқаша талданды. Пәннің әдістемелік жүйесінің үш деңгейі шартты түрде ажыратылады: макродеңгей – пән ұғымын тұтас түсіну, мезо деңгей – пән мазмұнын, оқу бағдарламасы мен оқулықтарды сынып бойынша құрылымдау (көлденең кесінділердің векторлары), сонымен қатар бағдарламаның модульдерінің / бөлімдерінің сыныптан сыныпқа (тік тілімдер) сабақтастығы. Бұл тілімдер пән мен оқулықтардың әдістемелік жүйесінің көлденең және тік сабақтастығын анықтауға көмектеседі. Микродеңгейде – өзін-өзі тану пәнінің әрбір құндылығын оқыту әдістемесі. Пәннің әдістемелік жүйесінің деңгейлері оқулықтардың әдістемелік жүйесін түсінуге арналған болуы мүмкін. 8-12 сынып оқулықтарының кесте тақырыптарында қысқаша мазмұндалған, бұл тақырып бөлімдерінің сабақтастығын бейнелейді. Мақалада мектеп оқушыларына рефлексивті оқыту мен оқыту әдістемесінің тәжірибесін жетілдіру бойынша эксперименттік-педагогикалық зерттеу нәтижелері көрсетілген. Ол үшін 5 сатылы оқулықтарды талдау әдістемесі және бақылау тізімі әдістемесі қолданылды. Эксперименттік жұмысқа «Өзін-өзі тану» пәні мұғалімдерінің біліктілігін арттыру курсынан 107 тыңдаушы қатысты.
Түйін сөздер: рефлексиялық оқыту, өзін-өзі тану, әдістемелік жүйе, оқулық.