Қазақстан университеттерінің жарияланымдық белсенділігін ғылымиметрикалық талдау

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/JES.2022.v72.i3.01

Аннотация

Мақалада Қазақстандық жоғары оқу орындарының (ЖОО) жарияланымдық белсенділігіне талдау жасалды. Зерттеудің негізгі мақсаты университеттердегі ғылыми өнімділікті арттыруға әсер ететін негізгі трендтер мен факторларды анықтау болып табылады. Зерттеу университеттердің ғылымиметрикалық деректерін талдау әдісін Scopus және Web of Science реферативтік базаларын және InCites және SciVal электрондық-талдау құралдарын пайдалана отырып жүргізілді. Бұл ретте авторлар журнал жарияланымдары мен квартильдерінің дәйексөзділігі секілді индикатордың сандық та, сапалық жағынан өлшенді. Сондай-ақ, халықаралық ынтымақтастық деңгейі және алғашқы автор немесе корреспондент авторы ретіндегі жарияланымдардың үлесі қарастырылады. Алынған мәліметтер негізінде ұйымдарды саралау жүргізілді, әр топтың жарияланымдық белсенділік ерекшеліктері, сонымен қатар, ЖОО оқытушыларының жариялау стратегиясына ықпал ететін факторлар анықталды. Университеттердегі, оның ішінде әлемдік академиялық рейтингтерге қатысу шеңберіндегі жарияланым белсенділігін арттыру саясатының оң нәтижелеріне жарияланымдар санының, оның ішінде журналдардағы, алғашқы екі квартильдегі (яғни сапаның артқанын айтуға болады) өсуін, халықаралық коллаборацияның жеткілікті жоғары деңгейін және ғалымдар мен ғалымдардың танымалдығын арттыруды және олардың зерттеуге қосқан үлесін (дәйексөз және автордың ұстанымы) жатқызуға болады. Сонымен бірге, жеке және университет көрсеткіштерін арттыру үшін ғылымиметрикалық индикаторларды айла-шарғы жасау өзекті мәселе болып қала береді. Алынған зерттеудің нәтижелерін ЖОО-лар жариялау стратегиясын әзірлеу және профессорлық-оқытушылық құрамды олардың жариялау белсенділігін талдау бөлігінде қабылдау тәсілдерін түзету үшін пайдалануы мүмкін.

Түйін сөздер: Жариялау белсенділігі, университет, ғылымиметрикалық талдау, ғылыми өнімділік.

Жүктелулер

Жарияланды

2022-10-06

Шығарылым

Бөлім

Психологиялық-педагогикалық зерттеулер