Кескіндеме мысалында көркем шығармаларды қабылдау ережелерін қалыптастырудың педагогикалық міндеттері
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES.2023.v76.i3.012Аннотация
Мақаланың өзектілігі адамның бойында әдемі сезімді дамыту, балаларда да, болашақ мұғалімдерде де шығармашылық дағдылар мен ойлауды қалыптастыру қажеттілігімен анықталады. Мақалада педагогикалық университеттер студенттерінің бейнелеу өнері туындыларын қабылдау ерекшеліктерін зерттеу нәтижелері келтірілген. Мақаланың мақсаты-кескіндеме туындыларын қабылдау дағдыларын қалыптастыруға байланысты педагогикалық мәселелерді шешу жолдарын жалпылау. Зерттеуде жастардың рухани қалыптасуындағы отандық кескіндеменің әлеуеті және оны тәрбие форматына экстраполяциялау жолдарын анықтау сипатталған. Аналитикалық-синтетикалық әдістер негізінде білім алушы жастардың танымдық іс-әрекетін ұйымдастыруға рухани-адамгершілік көзқарас жалпыланған; мақала авторлары көркем шығармашылық туындыларын қабылдау және түсіну жолдарының сипаттамасын ұсынады, ал педагогикалық міндеттерді жүзеге асыруда жұмыстың мазмұны да, әдістемелік қамтамасыз етілуі де ескеріледі. Зерттеудің практикалық бөлігіне Ө.Жәнібеков атындағы Оңтүстік Қазақстан педагогикалық университетінің 54 студенті қатысып, "көркем мәтінді қабылдаудың негізгі принципі"тақырыбында эссе жазды. Эссеге мазмұндық талдау жүргізілді, онда студенттер бағалады принциптері бұл, олардың пікірінше, суретті қабылдау үшін негіз болып табылады. Студенттердің көпшілігі "этикалық принцип"принципін негізгі принцип деп атады. Болашақ бейнелеу өнері мұғалімдерінің жетекші принциптерді таңдауы өте маңызды, өйткені студенттердің өнер тілін қолдана отырып, өмірді түсінуге деген көзқарасы маңызды.
Мақала ҚР ҒЖБМ АР09259731 "Ұлттың рухани жаңғыру бағдарламасын іске асырудағы отандық кескіндеменің дидактикалық әлеуеті"жобасы бойынша дайындалды.
Түйін сөздер: психология, көркем шығармашылық, кескіндеме, рухани қалыптасу, әсер ету, қабылдау, сана-сезім.