Мұғалімдерді кәсіби даярлауда медиасауаттылықтың рөлі
DOI:
https://doi.org/10.26577/JES20258322Аннотация
Кез келген білім беру жүйесінің негізгі мақсаты – жас ұрпақты қоғамдық өмірдің түрлі салаларына белсенді және толыққанды қатысуға дайындау. Осы мақсатқа жету үшін білім беру үдерісі болашақ мамандарға қазіргі еңбек нарығының талаптарына табысты бейімделуге және ақпараттық қоғамда өз әлеуетін жүзеге асыруға көмектесетін бес негізгі құзыреттілікті қалыптастыруға бағытталған. Осы құзыреттіліктердің ішінде ерекше орын ақпараттық құзыреттілікке беріледі. Бұл құзыреттілік кәсіби және күнделікті қызметте қазіргі заманғы ақпарат көздерін тиімді пайдалануға қабілеттілік пен ұмтылысты білдіреді. Ол ақпаратты іздеу, оның шынайылығын бағалау, өңдеу, сақтау және түрлі тапсырмаларды шешу үшін қолдану сияқты дағдылардың кең аясын қамтиды. Бұл зерттеуде мұғалімдерді кәсіби даярлау жүйесіндегі медиасауаттылықтың рөлі, оны білім беру үдерісіне интеграциялауға баса назар аудара отырып қарастырылады. Зерттеу барысында әдеби көздерді сапалы талдау және сандық сауалнама сияқты аралас зерттеу әдістері қолданылды. Оңтүстік Қазақстан облысынан 117 мектеп және жоғары оқу орнының мұғалімі сауалнамаға қатысты. Алынған нәтижелер мұғалімдердің медиасауаттылықты теориялық түсінуі мен практикалық дағдылары арасында айтарлықтай алшақтық бар екенін көрсетті, бұл осы салада мақсатты кәсіби дамудың қажеттілігін айқындайды. Талдау негізінде медиасауаттылықты педагогтарды даярлау бағдарламаларына интеграциялау және біліктілікті арттырудың қысқа мерзімді курстарын ұйымдастыру бойынша ұсыныстар берілді, бұл анықталған олқылықтарды жоюға және білім беру ортасында медианы сыни тұрғыдан пайдалануға ықпал етеді.
Түйін сөздер: медиасауаттылық, кәсіби даярлық, мұғалімдер, білім беру үдерісі, сыни ойлау, медиаақпарат.
