Қашықтықтан білім беру жүйесінде цифрлық технологияларды пайдалану: шетелдік тәжірибе және Қазақстан

Авторлар

  • Z Kenzhebaeva NARXOZ университеті, Қазақстан, Алматы қ.
  • M Sadyrova Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Қазақстан, Алматы қ. http://orcid.org/0000-0003-1684-6580
  • E Mukhtar Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Қазақстан, Алматы қ. http://orcid.org/0000-0003-3636-5282
  • Sh Momynkulova NARXOZ университеті, Қазақстан, Алматы қ. http://orcid.org/0000-0003-1684-6580

DOI:

https://doi.org/10.26577/JES.2021.v67.i2.05

Аннотация

Қашықтықтан білім беру процесінде оқыту процесінде әдістеме мен алгоритмді өзгертетін цифрландыруға басты рөл беріледі. Бұл әсіресе жоғары білім беру жүйесіне қатысты, мұнда онлайн курстар, тренингтер және оқытудың басқа да инновациялық әдістері дайындық тәжірибесінде жиі кездеседі. Білім алудың және мамандар даярлаудың қазіргі заманғы жағдайларында цифрлық сауаттылыққа қол жеткізудің, цифрлық экономиканың түйінді құзыреттерін игерудің инновациялық тәсілдері талап етіледі.

Авторлар ұсынған ғылыми мақаладағы зерттеудің мақсаты қашықтықтан білім беру (МДҰ) жүйесінде цифрлық технологияларды пайдаланудағы қазіргі заманғы үрдістерге талдау жүргізу; шетелдік және отандық тәжірибені зерделеу негізінде цифрлық форматқа көшу жағдайында қашықтықтан оқыту саласындағы артықшылықтар мен кемшіліктерді анықтау болып табылады.

Мемлекеттік органдар іске асырып жатқан қашықтықтан білім беру саласындағы бағдарламалар мен жобалар оқыту мен кадрларды даярлаудың барлық технологиялық процесін трансформациялауға бағытталған. Мұның бәрі цифрлық экономиканың жаңа талаптарына сәйкес келетін инновациялық формацияның жоғары білікті мамандарын даярлауға байланысты.

Мақалада қашықтықтан білім беру жүйесін қамтитын қазіргі заманғы трендтің теріс салдары да атап өтілді. Осылайша, қазіргі қоғам білім беру жүйесін цифрлық ортаға бейімдеу мәселелерін шешу қажеттілігі, дайындықтың басқа бағыттарының орнына жұмыспен қамтудың дәстүрлі нарықтарын қысқарту сияқты проблемаларды шешуге тура келеді, бұл цифрлық технологияларды қолданудың этикалық аспектілерінің болуымен, цифрлық кеңістіктегі адам құқықтарының осалдығымен, киберқылмыс ауқымының өсуімен және басқалармен қатар жүреді.

Бұл сын-қатерлерге жауап беру кезінде қашықтықтан оқыту режиміне өткен білім беру жүйесін ұйымдастырушылық-құқықтық реттеудің міндеттері бірінші орынға шығады. Мәселелер мен ұсынымдарды анықтау үшін ЕҰ-ның осы режимінде оқитын респонденттер арасында әлеуметтік сауалнама жүргізілді, сондай-ақ цифрлық технологияларды пайдалану жағдайында білім беру процесін оңтайландыру мәселелерімен айналысатын сарапшылардың пікірлері жүйеленді.

Түйін сөздер: on-line білім беру, цифрландыру, ҚР, қашықтықтан оқыту (ҚO), жаппай ашық онлайн-курстар (ЖАОК), білім беру бағдарламаларының цифрлық технологиялары, цифрлық сауаттылық, ақпараттық қауіпсіздік, түлектер, ақпараттық-коммуникациялық технологиялар (АКТ).

Жүктелулер

Жарияланды

2021-07-11

Шығарылым

Бөлім

Электронды оқыту мен дистанционды білім беру