Коммуникативтік-этнопедагогикалық құзыреттілік полиэтникалық жоғарғы оқу орнында оқу үрдісіндегі болашақ оқытушылардың негізгі кәсіби маңызды сипаты ретінде
Аннотация
Көпұлтты ел азаматының дамуында ата-бабаның рухани дәстүріне сүйенетін, елдегі
этностардың өмірінің ғасырлар бойы қалыптасқан құндылықтарды қорғайтын әлеуметтік жауапты
және рухани-адамгершілік тұлғасын қалыптастыруда білімге ерекше рөл беріледі. Қазіргі уақытта
көп ұлтты кеңістікте болашақ мұғалімдердің коммуникативтік-этнопедагогикалық құзыреттілігін
дамытудың маңызы зор, өйткені көпұлтты қоғамда өскелең ұрпаққа білім беретін болашақ
мұғалімдер болып табылады. Оның маңыздылығы Қазақстанның көпұлтты және көпұлтты
қоғамының ерекшеліктерімен де байланысты. Мақалада коммуникативтік-этнопедагогикалық
құзыреттіліктің маңызды сипаттамаларын анықтау, ғылыми-педагогикалық кадрларды даярлау
жүйесіндегі университеттің рөлін анықтау мәселелері қарастырылған. Мақалада болашақ
мұғалімдердің коммуникативтік-этнопедагогикалық құзыреттілігін қалыптастыру принциптері
қарастырылған. Этнопедагогикалық құбылыстарды кең әлеуметтік-мәдени аядағы және жергілікті
мәдени жағдайды ескере отырып, мәдени құрамдастардың жиынтығы, ал зерттелетін объектілерді
этномәдениет құбылыстары ретінде қарастыруға мүмкіндік беретін мәдениеттанулық көзқарас
қарастырылады. Коммуникативтік-этнопедагогикалық құзыреттілік мазмұны ұсынылады.
Студенттердің болашақ ұстаз ретіндегі коммуникативтік-этнопедагогикалық құзыреттілігін
қалыптастыру диагностикасы бойынша тәжірибелік зерттеу жүргізілді. Эксперименттік жұмыс
Л. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің базасында (Нұр-Сұлтан) және Торайғыров университеті (Павлодар) базасында жүргізіліп, оған 159 студент қатысты. Эксперименттік топта студенттердің коммуникативтік-этнопедагогикалық құзыреттілігін қалыптастыру
бойынша студенттерге арналған сабақтар пәнаралық оқу бағдарламасы бойынша өткізілді.
Түйін сөздер: коммуникативтік-этнопедагогикалық құзыреттілік, этнопедагогика, коммуникация, құзыреттілік, жоғары білім, болашақ мұғалімдер.